FAQ

Vanliga frågor & svar

Hur fungerar Telekomkollen och när ska jag använda tjänsten?
Telekomkollen hjälper företag att automatisera sina inköp och hantera leverantörer samtidigt som vi hjälper företag att optimera utgifterna och hålla löpande koll. Om du är en IT-ansvarig som hanterar olika telekomtjänster och vill automatisera dina arbetsflöden, och/eller vill granska dina befintliga kontrakt och kostnader, då ska du använda Telekomkollen.
Är Telekomkollen en operatör?
Nej, Telekomkollen är inte en operatör. Vi är ett online-verktyg för hantering av olika telekomtjänster, och en av våra primära funktioner är att matcha dina behov med de bästa tjänsterna på ett sätt som är helt leverantörs oberoende och istället helt kundfokuserat. Vi hämtar ditt företags telekomdata och tar in offerter från leverantörer för din räkning, hjälper dig välja den bästa leverantören och priset. Sedan hanterar vi implementeringen av tjänster för din räkning eller tillsammans med dig. Vi erbjuder också en one-stop-shop där du kan hantera alla dina leverantörer och kontrakt - så att du kan säga hejdå till de 20+ leverantörsportalinloggningar som du jonglerar med idag! När problem med din tjänsteleverantör (oundvikligen) uppstår, agerar vi som din knytpunkt och förespråkare för att säkerställa att dina problem blir lösta snabbast möjligt.
Kostar Telekomkollen och hur tjänar ni pengar?
I de flesta fall när du köper en tjänst genom Telekomkollen får vi en provision (betald av leverantören) för det du köper. Denna provision ökar inte priset du i slutändan betalar för tjänsten, men den tillåter oss att driva vår verksamhet samtidigt som vi kan erbjuda dig vår produkt gratis. Vi kommer aldrig att pressa dig till att välja en leverantör framför en annan eftersom det gynnar oss. Vi drivs av att hitta den bästa leverantören och prissättningen för dig så att du är nöjd med vår tjänst. I vissa fall har vi rekommenderat och sålt tjänster där vi inte fått någon provision, enbart för att i dessa situationer var en provisionsfri tjänst det bästa alternativet för kunden.
Vi har en som hjälper oss idag, vad är skillnaden?
Även om vi tjänar pengar på samma sätt som vanliga återförsäljare gör, är vanliga återförsäljare i slutändan människor och Telekomkollen en mjukvara. Risken för fel och missförstånd elimineras samtidigt som en mjukvara gör det tråkiga arbetet snabbare.
Vi har avtal som löper på ett tag till, kan vi ändå använda Telekomkollen?
Ja! Vissa av våra kunder använder plattformen med avtal via andra kanaler än oss. Telekomkollen är mycket mer än bara ett verktyg för att upphandla nya tjänster. Du kan även förvalta dina tjänster och bli påmind när det blir dags att göra något.
Kontakta oss

Vill du veta mer om hur Telekomkollen kan hjälpa dig? 🚀